Xentino HSP500 Hotspot Temel Kurulum ve Yapılandırma – Bölüm 1

Merhaba, Uzun bir aradan sonra farklı bir makale ile karşınıza çıkıyorum. Bu makalede size Xentino HSP500 Hot Spot Gateway Printer ‘in temel kurulum ve yapılandırmasını anlatacağım.

XentinoLogo

Ancak daha öncesinde Xentino firması hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Aslında Xentino Anadolu insanının çalışkanlığının dünya çapında bir yatırıma dönüşmüş hali. Xentino şirketi Simet firmasının kurucusu müteşebbis iş adamı Sinan Bedir tarafından 2013 yılında Tayvanda kurulmuş bir teknoloji şirketidir. Sinan Bedir yıllardır ağ ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgi birikimi ve tecrübesini Xentino markası adı altında dünya çapında bir yatırıma dönüştürmüştür. Daha geniş bilgi için bakınız…

Hot Spot nedir?
Konusuna hiç değinmeyeceğim. Hot Spot ‘u çok geniş yâda çok dar bir tanım içinde ele alabiliriz.
Bu konu ile ilgili çok daha detaylı bilgiyi internet ten bulabilirsiniz.

Xentino HSP 500 ise aşağıdaki şekilde tanımlıyor…
hsp500gorsel“ Xentino HSP500 kompakt tasarımı ile kafe / eczane / küçük mağaza veya dükkânlarda internet hizmeti sunmak için sağlam ve güvenli bir hotspot çözümü sunar. Kablosuz özelliği ile kullanıcı yönetimi sağlayan, üzerindeki yazıcı ile tasarlanmış internet erişim bilgilerini misafir ve ziyaretçilerin internete güvenli bir şekilde girmesini sağlar. HSP500 HotSpot cihazı sadece sabit mekânlarda değil Otobüs ve yatlar gibi mobil koşullardada rahatlıkla kullanılabilir.” Daha geniş bilgi için bakınız…

Fakat ben size Xentino HSP500 ‘i birkaç farklı senaryo üzerinden anlatmak istiyorum.
Günümüzde artık kablosuz ağlar her yerde yaygın bir şekilde kullanılıyor. Örneğin çalıştığım şirkette sürekli misafirlerimiz oluyor. Genelde misafirlerimizi toplantı odasında ağırlıyoruz. Ve misafirlerimiz çoğunluğu internete bağlanmak istiyor. Klasik olarak diyalog şu şekilde.

- Abi internete nasıl çıkabilirim? Kablosuz varmı?
- Var abi?
- Misafir yazan ağa bağlanabilirsiniz.
- Şifre Ne abi.
- MisafirHosGelsin31312xx??
- Abi şifre tam olarak ne yazamadım?
- Vs vs. Bla, bla, blaa
hsp500_toplantimasasi…Sizde bizim gibi toplantı odanıza bir Xentino HSP 500 kurup yukarıdaki diyaloglardan kurtulabilirsiniz :)

Veya siz bir kafeterya işletiyorsunuz müşterileriniz sürekli sizden kablosuz ağ şifresi nedir sorusunu yöneltiyor…

Yâda siz kablosuz ağ şifrenizi öğrenen kişilerin sürekli bağlı kalmasını istemiyorsunuz, zaman sınırlaması vermek istiyorsunuz.

Yâda lokantanıza gelen müşteriniz yemek hazırlanana kadar telefonundan internete girsin vakit geçirsin diye onunla kolayca kablosuz kullanıcı adı ve şifresini paylaşmak istiyorsunuz, üstelik her müşteri için ayrı ayrı şifreler vermek ve bu şifrelerin tek seferlik kullanılması için geçerli olmasını istiyorsunuz… ” Bu arada aşağıdaki resim için Mustafa Yalçın Beye teşekkür ederim. Facebook ‘dan aldım. Umarım bana kızmaz :)
SerhatOgluOrnek
Veya kafeteryanızda kablosuz internet hizmetini ücretli hale getirmek istiyorsunuz.
Örneğin yarım saat internet bağlantısı 2 TL gibi.. “Gel abi gellll :)

İşte bu ve bunun gibi benzeri senaryolarda HSP 500 devreye giriyor…

Şimdi biraz Xentino HSP500 fiziksel olarak inceleyelim…
Xentino HSP500 aşağıdaki paket ile bize geliyor.

hsp500kutu

Paket İçeriği
1. HSP500
2. Bir Termal kâğıtları (50 metre)
3. Bir Güç Adaptörü
4. Bir Ethernet Kablosu (1,5 metre)
5. İki Ayrılabilir Anten
6. Bir Wi-Fi Etiketi
7. Kolay Kurulum kılavuzu

- Ben çoktan montajı yaptığım için sizinle sadece yukardaki resmi paylaşabildim. Bu arada HSP500 ile 50 metre termal kağıt çıkması ciddi avantaj :)

Şimdi dilerseniz kuruluma geçelim.
Kurulumu ben aşağıdaki örnek şemadaki gibi yapacağım.
HSP500TemelKurulumBunun dışında sizler dilerseniz Xentino HSP500 farklı şekillerde kullanabilirsiniz.
Örneğin farklı VLAN (sanal özel ağ) ‘lar üzerinde kullanabilirsiniz.
Bundan anlatmak istediğim örneğin iş yerinizde personel için kullandığınız IP aralığı 192.168.xxx.xxx şeklinde olurken Misafir için kullandığınız ağ 10.10.xxx.xxx şeklinde olabilir. Yani personeliniz için ayrı misafirleriniz için ayrı IP aralıkları kullanabilir ve bunların birbirini görmesini engelleyebilirsiniz.
Kim şirketinize misafir olarak gelmiş bir kullanıcın şirket özel ağına erişmesini ister ki? :)

Neyse konuyu fazla dağıtmadan kuruluma geçelim :) HSP500 kendi bilgisayarıma paket içinden çıkan patch kablo ile bağlıyorum.

hsp500set01
İlk olarak Xentino HSP500 erişmek için bilgisayarımızdaki IP yapılandırmasını ayarlıyoruz.
HSP500 fabrika ayarlarında ön tanımlı IP ‘si 169.254.1.250 olarak geliyor. Bu yüzden ben kendi bilgisayarım IP ‘sini 169.254.1.1 yaptım. (APIPA)

hsp500_001Şimdi Browser ‘dan cihazın ıp adresini yazarak entere basıyorum. Ve HSP500 login ekranı karşımda
Bu ekranda fabrika ayarlarında ön tanımlı olarak gelen kullanıcı adı ve şifreyi admin / admin olarak giriyorum.

hsp500_002Ve aşağıdaki ekran ‘da akıllı kurulum sihirbazı (wizard) bizi karşılıyor. Bu sihirbaz ile (next) basarak devam eden adımlarda cihazı hiç bilmeyen kullanıcılar bile kolay bir şekilde yapılandırabilirhsp500_003İlk ekranda bize HSP 500 ip tanımlamasını nasıl yapacağımızı soruyor.
Eğer DHCP Client kullanırsak ve ağda IP dağıtan bir cihazımız var ise örneğin (ADSL Modem) gibi HSP 500 otomatik olarak IP alıyor. Fakat ben el ile tanımlamayı tercih ettiğim için “ Static IP Settings “ seçiyorum.hsp500_004Benim bu örnekte kullandığım modem cihazımın IP ‘si 192.168.1.1 olduğu için HSP 500 192.168.1.100 veriyorum.hspp500ipayarlariDaha sonra Next ‘e basarak devam ediyorum.
Bu ekranda ise benden kablosuz yayın için gerekli bazı ayarları yapmamızı istiyor.

hsp500wifi

Bu bölümde hiç bir şey yapmama gerek yok. Direk ön tanımlı ayarları değiştirmeden devam ediyor ve Next ‘e basıyorum. (Küçük bir ekleme yapayım Country ‘de neden ETSI ve FCC var diye soracak olursanız.. ETSI Avrupa Ülkeleri için FCC ise Amerika için geçerli bir standart..)

Ve aşağıdaki ekran bizi karşılıyor.
Authentication Service” – Kimlik Doğrulama Hizmeti
Bu ekranda ilk seçenek bize kullanıcıların İnternet’e erişmeden önce kimlik doğrulaması gerekip gerekmediğini soruyor..hsp500authed

Biz ilk seçenek yani “Yes,The users need to be authenticated before accessing the Internet” seçerek devam ediyoruz.

Ve aşağıdaki ekran bizi karşılıyor..hsp500_006Bu ekranda “Servis ve Ödeme” planı profillerini yapılandırıyoruz.
Ben bu ekranda No Billing Modu seçiyorum. Yani şu anda interneti paralı satmak istemiyorum :)
Billing Modu işaretlersem aşağıdaki 30 minutes vs gibi seçeneklerde charge kısmına örneğin 30 dk internet 2 TL gibi hesap yaptırabilirim.
Buradaki Time Base Profil adımımda iki seçenek var.
Time to Finish kısmında kullanıcı üretilen şifre ile yalnızca bir kez internete çıkabiliyor. Ve belirlenen süre sonunda şifrenin kullanımı iptal oluyor. Yani bu şu demek saat 12:00 ‘da ürettiğiniz şifre saat 14:00 kadar kullanılması lazım ve ilk doğrulamadan sonra örneğin 30 dk ‘lık birşifre ürettiyseniz 30 ‘dk ‘dan geriye doğru sayım başlıyor. Eğer kullanıcı 30 dk bittikten sonra tekrar internet kullanmak isterse gelip sizden şifre alması gerekiyor.

Accumulation ‘da ise yukarıdakinin tam tersi kullanıcı üretilen şifre ile birkaç kez internete erişebiliyor. Bu seçenekte ise o kullanıcı için toplam süreyi ölçüyor. Yani kullanıcı 12:00 ‘da 5 dk, 13:00 ‘da 25 dk kullanabilir gibi.

Volume Base Profilde ise kullanıcılar için toplam zamandan farklı olarak kota sınırlaması getirebiliyoruz. Yani misafirlerimize toplam 100 mbyte trafik yapabileceği sınırlı bir profil ile şifre verebiliyoruz.
Sonra tekrar Next ‘e basarak devam ediyoruz.

Şimdi bu bölümde cihaz üzerinde düğmelerimiz için az önce yapmış olduğumuz tanımlamaları atıyoruz.

hsp500button

Bu örnekte A düğmesi için 30dk, b düğmesi için 100 mbps, C düğmesi için 1 saatlik şifre atamaları yaptım.

Burada bir diğer önemli konu Costumize printout text düğmesine tıkladığımızda yazıcıdan çıkan termal kağıt üzerindeki bir çok bilgiyi değiştirebiliyoruz. ( Fakat bu konuya başka bir makalede değineceğim )

Şimdi Next ‘e basarak devam edelim… Ve aşağıdaki ekran geliyor. Burada mail adresimizi girip sözleşmeyi kabul ettiğimizde Xentino yeni çıkan firmware vb güncellemeler için bize bilgi gönderiyor.

hsp500firmwDaha sonra tekrar Next ‘e basarak devam ediyoruz. Ve System Setting ekranı bizi karşılıyor.

hsp500_0010Bu ekranda admin kullanıcı adı ve şifresini değiştirme, zaman ayarları ve bazı güvenlik ayarlarını yapabiliyoruz. Biz ise şimdilik sadece Time Zone ‘dan GMT +3:00 yani Türkiye’nin içinde bulunduğu zaman dilimini seçerek Finish diyoruz. Ve wizard (sihirbaz) ile ilk ayarları hızlıca tamamlamış oluyoruz.

HSP500 ‘in ilk ayarlarını yaptık. Şimdi yapmamız gereken cihazı modemimizin arkasına bağlamak… (Hatırlarsanız kurulumu notebook üzerinden yaptık)
hsp500modem
HSP500 yukarıdaki resimdeki gibi modeme bağladık. Dilerseniz şimdi bir test yapalım.
Bilgisayarımdan  hangi kablosuz ağlar var diye bakıyorum.  hsp500wifisecVe Xentino SSID yayında. Hemen seçip bağlan diyorum.hsp500wifisec02Bağlandık ama limitli bağlantı uyarısı var.. Neden acaba?? :)

Şimdi browser açıp bir web sitesi adresi yazıyoruz… Ve HSP500 bizden internete erişmek için bir kullanıcı adı ve şifre istiyor.

hsp500_0012Kullanıcı adı ve şifremizi almak için gidip yazıcı üzerindeki düğmelerden birisine basıyoruz. Hatırlarsanız daha önce bu düğmelere çeşitli profiller atamıştık.hsp500dugmeyebasVe işte A düğmesine tanımlı profildeki şifremiz yazıcıdan çıkıyor.

hsp500ciktiŞimdi buradaki kullanıcı adı ve şifreyi karşımıza gelen login ekranına giriyoruz..

hsp500_13

Ve entere basıyoruz.. İşte mutlu son. Artık internete çıkış yaptık.. You are on the Internet now… :)

hsp500_14Şimdilik Xentino HSP500 temel olarak yapılandırmayı gördük…hsp500etiket

Önümüzdeki günlerde ise Şifre çıktısını Türkçeleştirme ve bazı ince ayarlara değineceğiz.. Görüşmek dileğiyle…

En Basit Şekilde Bootable Flash Disk Nasıl Oluşturulur?

Gelişen teknolojiye ayak uyduran sistem üreticileri artık yeni nesil kişisel bilgisayarlarda optik sürücülere yer vermiyorlar. Burada bir bileşenden vazgeçip bunun yerine daha hızlı çalışan USB 3.0 genişleticiler entegre ederek daha yüksek hızda veri transferi yapmaya imkan tanıyorlar. Tabi gözden kaçırılmaması gereken bir nokta var; optik sürücülere bu kadar alışmışken onlar olmadan yola nasıl devam edeceğiz? İşte tam burada yardımımıza flash diskler yetişiyor. Basit birkaç işlem sayesinde bu özelliği kazandıracağınız flash diskinizi artık sistem kurulumu ve benzeri amaçlar için rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Kurulum gerektirmeyen 1,24 megabyte’lık bir exe dosyasından ibaret olan YUMI (Your Universal Multiboot Integrator) programı elinizde bulunan USB flash diskinizi çoklu önyükleme aracı haline dönüştürecektir. Uygun boyutlu USB belleğinizin içine birbiri ile ilişiği olan ve olmayan birçok yükleme dosyasını entegre edebilirsiniz. Bu program kullanıcılarına birçok kolaylık sağlayacaktır.

Öncelikle aşağıdaki link üzerinden programın setup dosyasını sistemimize indiriyoruz.

http://www.pendrivelinux.com/downloads/YUMI/YUMI-2.0.1.5.exe

YUMI-2.0.1.5 isimli dosyamızı çift tıkayıp sürecimizi başlatıyoruz;1

Açılan ilk ekranda yer alan EULA (Son kullanıcı lisans anlaşması) bilgilendirmesini onaylayıp bir sonraki ekranımıza geçiyoruz. Gelen ekranda öncelikle bellek seçimi yapmamız istenmektedir. Ancak burada bir konunun altını çizmek istiyorum; seçeceğiniz USB belleğin biçimlendirilmesi gerekmektedir. İşlemlere başlamadan önce yedek almanızı ve işlemler bittikten sonra geri yükleme yapabileceğinizi hatırlatmak isterim.

2

Bu ön bilgi ile birlikte uygun hale gelen USB flash diskimizi seçiyoruz. Sonrasında Fat32 formatına onayı vereceğimiz kutucuğu işaretliyoruz.

3

2.aşamada açılan kutucuktan kurulum yapmak istediğiniz programı seçmeniz istenmektedir. Bu liste size kurulum için yol gösteren liste özelliği taşımaktadır. Eğer kurulum yapmak istediğiniz program burada mevcut değilse en alt sırada yer alan “Try Unlisted Iso” seçeneği ile devam edebilirsiniz. Ben öncelikle elimde bulunan iso dosyası ve burada eşleşen liste adını kullanarak ilerlemek istiyorum. Daha önceki makalemde bahsetmiş olduğum Comodo Rescue Disk’i bu sefer bootable flash disk içine entegre edeceğim. Bunun için önce açılan listeden kurulum yapmak istediğim ürün adını seçiyorum.

4

Daha sonra browse menüsünü kullanarak daha önce hazırlamış olduğum iso dosyasının yolunu gösteriyorum. Bu şekilde sizinde göreceğiniz üzere yükleme satırımız kırmızıdan yeşil renge dönüyor. Artık kurulum için her şey hazır. “Create” diyerek süreci devam ettiriyoruz.

5

Buna bağlı olarak gelen onay kutucuğu kurulum ile ilgili yapılacak işlemleri bize bildiriyor. Onaylayarak devam ediyoruz.

6

Onay sonrası yükleme işlemi başlıyor. Aşağıdaki ekran üzerinden süreci takip edebilirsiniz.

7

Iso dosyasının başarılı bir şekilde entegrasyonu sağlandıktan sonra program bu flash disk içerisine başka bir iso dosyası eklemek isteyip istemediğimizi soruyor. Ben burada evet diyerek yeni bir dosyayı daha entegre edeceğim. Eğer sizin ekleyeceğiniz bir şey yoksa “Hayır” diyerek süreci sonlandırabilirsiniz.

8

“Evet” diyerek sıradaki kuruluma geçiyorum. Bu sefer ilk bölümden farklı bir yol izleyeceğim. Yüklemek istediğim iso dosyasının elimde bulunmadığını varsayalım. Sol taraftaki açılan pencereden oluşturmak istediğim ürün adını seçiyorum ve daha sonra “Opened  Download Link” onay kutusuna check işareti koyuyorum. Bu şekilde program beni oluşturmak istediğim ürünün web sayfasına yönlendiriyor. İnternet tarayıcım yardımıyla ilgili programın iso dosyasını gitmiş olduğum sayfadan indirip hazır hale getiriyorum.

9

İşte bu şekilde elimde bulunmayan bir iso dosyasını da kolayca elde edip entegrasyona hazır hale getirmiş oldum. Yine “Create” diyerek süreci devam ettiriyorum.

10

Yeni kurulumun başarılı bir şekilde bittiğini gösteren bu sayfada program bizi yine uyarıyor. Eğer yeni iso dosyası entegre etmek istiyorsanız “Evet” diyerek, istemiyorsanız ”Hayır” diyerek süreci devam ettirmemiz yada sonlandırmamız isteniyor. Ben buradaki örneğimde yeni entegrasyon yapmayacağım için süreci “Hayır” diyerek sonlandırıyorum.

11

Açık kaynak kodu teknolojisiyle başarılı bir şekilde oluşturmuş olduğumuz bootable usb diskimiz artık hazır. “Finish” diyerek sürecimizi tamamen sonlandırıyoruz.

12.0

Tebrikler! Artık sizinde elinizde bootable bir flash diskiniz var. Eğer bu diskinizin içine yeni bir iso dosyası entegre etmek isterseniz yine aynı süreci takip edebilirsiniz. Yada eklemiş olduğunuz iso dosyalarını diskinizden kaldırmak isterseniz şu yolu izleyebilirsiniz; öncelikle diskiniz takınız sonra sağ üst köşede yer alan “View Or Remove Installed Distros” onay kutusunu işaretleyerek uninstaller mod’a geçmiş olacaksınız. Bu ekranda daha önce eklemiş olduğunuz iso dosyalarını kaldırma imkanı bulacaksınız. Kaldırmak istediğiniz ürün adını açılan pencere yardımıyla işaretleyerek “Remove” butonu yardımıyla flash diskinizden kaldırabilirsiniz.

12.1

Bootable Flash diskiniz an itibariyle kullanıma hazır; eğer isterseniz geriye tek bir ince ayar kalıyor. Kurulum yaptıktan sonra flash diskinizin içinde oluşturulmuş olan “multiboot” klasörü içinde “yumi” adlı bir resim dosyası bulunmaktadır; önce bu dosyayı paint yardımıyla açıyoruz.13

Sonrasında dilediğiniz düzeltmeleri yapıyorsunuz. Mesela ben buradaki mevcut yazıları kaldırıp yerine yenilerini yazdım. her ne kadar görsel ifadelerden oluşsa da buradaki resim dosyası çalışmakta olan yumi programının arka planını oluşturacak; işte bu yüzden bütünü oluşturan önemli bir parça bence.1415

Değerli vaktinizi ayırmış olduğunuz için teşekkür ediyorum; konu ile ilgili yorumlarınızı beklemekteyim.

 

 

Comodo ESM ile Cryptolocker zararlısına karşı güven altındasınız

cryptolockermesajUzun zaman önce CryptoLocker 2.0 – Hazır mısınız? adlı bir makale paylaşmıştım ve ilerde bu zararlının türevlerinin gittikçe artacağını ifade etmiştim. Özellikle şirketleri ve kurumsal kullanıcıları hedef alan ve son günlerde TTNET tarafından gönderilmiş gibi görünen bilgilendirme mailleri kullanıcıların başına daha önce hiç karşılaşmadıkları bir problem açıyor. Gelen mail aslında CryptoLocker saldırısın bir devamı. Gelen maildeki fatura ekini indiren kullanıcıların bilgisayarına bulaşan zararlı yazılım birçok türdeki kişisel dosyaları şifreliyor ve dosyaların şifresini açmak için şifre çözme yazılımı almaya yönlendirerek pare talep ediyor.
Özellikle bu konuda birkaç gündür Cryptolocker bulaşmış şirket ve kuruluşlardan birçok telefon ve elektronik posta geliyor. Bizi arayan şirket ve kuruluşlar ile yaptığımız görüşmelerde çoğu kullanıcı çeşitli anti virüs çözümleri kullanmasına rağmen zararlıya maruz kaldıklarını söylüyorlar.

Bu tarz saldırılara karşı özellikle kurumsal kullanıcılar doğru yapılandırılmış bir Comodo Endpoint Security Manager (Uç Nokta Güvenlik Yönetimi) çözümü ile güven altında çalışırlar. COMODO alışıla gelmiş geleneksel anti virüs mimarisinden farklı olarak COMODO DDS – Otomatik Sandbox teknolojisini kullanır.

Peki, COMODO ESM & Otomatik Sandbox ile bizi nasıl koruyor…?
İşte aşağıda örnek ekran görüntüleri var.

Öncelikle aşağıdaki örnekte toplam 3 ad. Bilgisayarımız var. Bunu bir şirketin serveri ve client bilgisayarları gibi düşünebilirsiniz.

1. Server – COMODOESMSERVER – Windows Server 2012 (ESM Yönetim Konsolu)
2. Client – User01-PC  – Windows 7
3. Client - User02-PC – Windows 7

Comodo Endpoint Yönetim Konsolu – Windows Server 2012 üzerinde kurulmuş durumda.
ComodoEsmKonsolAyrıca hem Server işletim sistemi hemde Windows 7 olan bilgisayarlarımızda CES (Comodo Endpoint Security) yüklü durumda.
cesmÖncelikle daha önce bir çok kurbanın başına geldiği gibi posta kutumuza gelmiş olan sahte TTNET mailini açarak zararlı dosyayı user02-pc adlı bilgisayarımıza indiriyoruz.
ttnetcrtypolockermailAşağıda gördüğünüz gibi fatura_829178902.zip dosyası bilgisayarımıza inmiş durumda.
faturadownloadŞimdi bu dosyayı genişleterek bilgisayarımıza açıyoruz.
faturagenisletVe aşağıda gördüğünüz gibi simgesi .pdf olan cryptolocker dosyası çalışmaya hazır durumda. Şimdi şöyle düşünebiliriz, şirketinizdeki yada kuruluşundaki bir bilgisayar kullanıcısı buraya kadar aynen bu işlemleri yapıyor ve fatura…. dosyasını açıyor. Şimdi COMODO ESM yüklü bir pcde bu dosyayı açtığımızda neler olduğuna bakalım.
faturapdfİlk olarak dosyayı çalıştırdığımızda CES kullanıcıya hiç bir uyarı vermiyor fakat Otomatik Sandbox devreye girerek CES Agent yazılımı durumu hemen ESM Konsola raporluyor. Ve ESM konsalda hemen aşağıdaki bildirim ekrana çıkıyor.
esmkonsolalertBilinmeyen dosya yazısına tıkladığımızda az önce kullanıcı tarafından çalıştırılmış olan fatura_829178902.exe dosyasını görüyoruz.
bilinmeyendosyaAynı zamanda Sandox yazan yazıya tıkladığımızda ise fatura… dosyasının tamamen sanallaştırılmış olarak çalıştığını görüyoruz.
sanallastirildiYani şu anda Cryptolocker zararlısı izole bir ortamda çalışıyor. Ve dosyalarımızı şifreleyemiyor.Yine bilinmeyen dosya detaylarına baktığımızda PID numarası ve sistem üzerinde neler yapmaya çalıştığını bize gösteriyor.
bilinmeyendosyadetayYine aynı zamanda Client üzerinde CES loglarında Defense+ baktığımıza zaman zararlının tam olarak sanallaştırıldığını görüyoruz.
ceslogYine Cryptolocker ‘in kullanıcıyı şoka uğratan mesajı aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi yeşil çerçeve içinde yani Sandbox içinde çalışıyor. Şu an Cryptolocker etkisiz durumda ve sistemimizdeki hiç bir dosyayı şifreleyemedi. Comodo ESM kullanan şirketler ve kurumlar benzersiz COMODO DDS & Otomatik Sanbox teknolojisi ile bilinmeyen zararlılara karşı güven altında olurlar.
cryptyesilekranPeki COMODO DDS & Otomatik Sandbox olmasa sonuç ne olacaktı ? Aşağıdaki örnek görüntüdeki gibi dosyalarımız şifrelenmiş olacaktı.
SifrelenmisklasorHala COMODO DDS & Otomatik Sandbox teknolojisi kullanan kurumsal uç nokta güvenlik yönetim çözümü olan COMODO ESM ile tanışmadınız mı? Şimdi tam zamanı…

ADM 2.3 Yazılımını AS-7 serisi üzerinden deneyebilirsiniz.

Canlı Demo Elinizin altında. İlgili linkten yeni modelimizi ADM 2.3 sürümü ile inceleyebilirsiniz. 

http://www.asustor.com/live_demo

Fotoğraf: 【Latest!!!】Live-demo in the house</p><br />
<p>Link it right now,<br /><br />
and upgrade your NAS experience<br /><br />
with AS7010T x ADM 2.3</p><br />
<p>http://www.asustor.com/live_demo

Asustor Modellerini genişletmeye devam ediyor.

ASUSTOR Kurumsal ve Multimedya Uygulamaları için tasarlanmış Yüksek Performansa sahip AS7008T ve AS7010T Modellerini duyurdu

Güçlü donanım özellikleri, 4K ultra yüksek çözünürlüklü çıkış desteği ile birlikte üst kademe performansı, 48TB / 60 TB’ye yüksek kapasiteli depolama, 10GbE ağ kartı genişletme yuvası, HDMI 1.4a çıkışı, S / PDIF optik çıkış, olağanüstü multimedya akışı ve kodlama işlevselliği . Tüm cihazlar Intel ® Core i3-4330 3.5GHz çift çekirdekli işlemci ve 2GB SO-DIMM DDR3 RAM (16GB’a kadar artırılabilir) ile donatılmıştır. , Windows AD altyapı entegrasyonu ile birlikte Windows ACL desteği iş uygulamaları için yönetim verimliliğini artırır. SMB 2.0 desteği Windows% 30′un üzerinde ağ performans artırır.

Taipei, Tayvan, 23 Eylül, 2014 - Öncü ve yenilikçi ağ depolama çözümleri sağlayıcısı ASUSTOR A.Ş., güçlü yeni NAS cihazları hem kurumsal ve multimedya kullanımı için tasarlanan  2 yeni modeli olan AS7008T ve AS7010T piyasaya duyurdu. AS7008T ve AS7010T ASUSTOR’un yeni  7 Serisi. Her iki model 16GB maksimum kadar genişletilebilir güçlü Intel ® Core i3-4330 3.5GHz çift çekirdekli işlemci ve dahili SO-DIMM, DDR3 2GB bellek ile donatılmıştır. Ayrıca, ikisi de 3 adet USB 3.0 portu, 2 adet USB 2.0 portu ve kullanıcıların esnek farklı aksesuar cihazların kullanımı dahil izin 2 eSATA portları ile geliyor. Çift gigabit Ethernet portu ek olarak, AS7008T ve AS7010T de daha hızlı erişim ve verimlilik gerektiren zorlu işletme ortamlarında esnek genişleme sağlayan, bir 10GbE ağ kartı genişletme yuvası ile donatılmıştır. ASUSTOR ‘un 7 Serisi cihazlar da önceki ASUSTOR modellerinde olduğu gibi  HDMI bağlantı noktası ve kızılötesi alıcısı desteği ile kullanıcı deneyimi için yüksek doğrulukta optik çıkış sağlayan  S / PDIF portu dahildir . Kullanıcılar, lüks ve sürükleyici bir eğlence deneyimi için 4K ultra yüksek çözünürlüklü monitör ve çoklu-kanal surround ses ile kendi NAS eşleştirebilirsiniz.

 

ASUSTOR_AS7

” ASUSTOR ekibi tarafından titizle  tasarlanan bu iki güçlü yeni modellerle piyasada olmaktan çok heyecan duyuyoruz,” Allen Yen, ASUSTOR Satış Direktörü ifade etti. “Üstün donanım özellikleri, cazip fiyat noktaları ile kurumsal ve multimedya uygulamaları  yeteneği ile, bu yeni modeller, dünyadaki kullanıcılar ile bir hit olacağından eminiz”

AS7008T ve AS7010T Hem ADM (ASUSTOR DATA MASTER) ile sezgisel bir kullanıcı deneyimi ve uygulama eklenti aracılığıyla genişletilebilir işlevselliği yüksek derecede kullanım sağlar. ADM 2.3 Proxy sunucu bağlantısı, çoklu veri koruma mekanizmaları ve Windows ACL gelişmiş dosya izinleri yönetimi için TFTP dosya transfer protokolü, destek dahil olmak üzere pratik iş fonksiyonları tanıttı. ADM, sorunsuz Windows AD desteği ile birlikte Windows ACL önemli iş uygulamaları için yönetim verimliliğini artırır. ADM 2.3 ayrıca kullanıcıların enerji maliyetlerinde önemli miktarda tasarrufta yardımcı, NAS belirli bir süre için boşta kaldıktan sonra NAS otomatik olarak sistem uyku moduna girer, Bu sayede NAS otomatik uyku modu için özel destek sunuyor. Ayrıca, ADM 2.3, Windows 30,% -50% tarafından ağ performans artırır SMB 2.0 destekler.

ADM basit ve kullanımı daha kolay hale getirmek için, yenilenebilir ve modern GUI tasarımı ile  kullanıcıların arka planda, başlık ve özelleştirilmiş bir görüntü yapılandırmak için yeteneği verir. Son olarak, 7 serisi sadece güçlü donanım değil multimedya akışı ve kodlama için olağanüstü performans sağlar. ASUSTOR  Gözetim Merkezi ile kullanım için 16 IP kameraya kadar destek verebiliyor.

AS7008T ve AS7010T kısa bir süre sonra 3 yıl garanti ile küresel bayilerinde satışa sunulacak. ASUSTOR küresel bayi hakkında daha fazla bilgi için lütfen ziyaret edin:

http://www.asustor.com/service/where_to_buy

AS7008T ve AS7010T için Temel Özellikler

  • Intel ® Core i3-4330 3.5GHz Çift Çekirdekli İşlemci
  • 2GB DDR3 RAM (genişletilebilir 16GB)
  • 3 x SuperSpeed USB 3.0 (5 Gb / s) Port
  • 2 x USB 2.0 Port
  • 2 x eSATA Port
  • 1 x HDMI 1.4a Port
  • 1 x S / PDIF Bağlantı Noktası
  • LCD Ekran
  • Kızılötesi Alıcısı
  • Desteklenen Raid Tipleri: Tek Disk, JBOD, RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 6, RAID 10
  • Sabit disk HOT SWAP değiştirmeyi ve Çevrimiçi RAID değişimi destekler
  • Maksimum Desteklenen Sabit Disklerin Kapasitesi: 48TB (AS7008T) ve 60 TB (AS7010T)
  • Disk bölümü Kilitleri

Daha fazla ürün bilgisi ziyaret edin: http://www.asustor.com.tr

Uyumluluk tablosu: http://www.asustor.com/service/compatibility

ASUSTOR hakkında

2011 yılında kurulan, ASUSTOR Inc ASUSTeK Computer Inc bir iştiraki, öncü ve yenilikçi özel bulut depolama (ağa bağlı depolama) ve video izleme (network video kaydedici) çözümleri sağlayıcısıdır. ASUSTOR, benzersiz kullanıcı deneyimleri ve  ağ depolama çözümlerini en komple set ile sağlamaktadır.

Basın İletişim: marketing@asustor.com

Comodo Sandbox Şimdi Daha Akıllı

Merhaba,
Daha önce size siber güvenlik endüstrisinde “Sandbox” kavramından ve Comodo DDS ‘den bahsetmiştim. Ayrıca Comodo CIS 7 ile gelen yenilikleri paylaşmıştım. Yakın zamanda eylül ayı içinde Comodo CIS 8 Beta sürümünü kullanıcıların beğenisine sundu. (CIS 8)cis8beta

CIS8’de Comodo kullanıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate alarak bazı iyileştirmeler yaptı. Özellikle Comodo DDS & Sandbox teknolojisi üzerine focus olarak Sandbox ‘ı daha akıllı hale getirdi.

Comodo mühendislik başkan yardımcısı Egemen TAŞ yeni Comodo Sandbox mimarisi ile ilgili özellikle şunları söylüyor. “ CIS8′ de biz kullanıcılarımızın güvenliğinden taviz vermeden geliştirme ekiplerimiz ile beraber özellikle Comodo Sandboxı daha akıllı hale getirmeye odaklandık. Ve yeni Sandbox mimarisinde kullanıcılar için bilinmeyen riskli uygulamaları kolayca izole etmek için ince bir şekilde ayarlanmış varsayılan politikalar oluşturduk. Ayrıca günümüzde özellikle en büyük tehdit internet üzerinden geliyor, Yeni Comodo Sandbox mimarisi ön tanımlı olarak internet üzerinden gelen bilinmeyen uygulamaları otomatik olarak izole ediyor. Yine kullanıcılara istedikleri uygulamaların sandbox dışında kalması ile ilgili çok kolay yapılandırılabilir bir altyapı hazırladık ”

Ayrıca daha önceki sürümlerde kullanıcı tarafından seçilebilen Sandbox çalışması ile ilgili güvenlik düzeyi ayarları kaldırılarak yeni mimaride daha akıllı bir hale getirilirken karmaşıklık giderilmiş.
sandbox5
CIS8 ‘deki yine en önemli yeniliklerden birisi ise gelişmiş koruma modu ile beraber Sandbox ve HIPS ‘de (Intel VT-x / AMD SVM) donanım düzeyinde sanallaştırma desteği gelmiş. Bir diğer özellik ise Comodo kullanıcılar için log yönetimini kolaylaştırmak adına CIS8 loglarını Windows olay günlüklerine yazdırmaya başlamış. Loglama tarafındaki bu yeni özellik merkezi bir log toplama (SIEM) çözümü kullanan yapılar için tek merkezden log yönetimi adına ciddi avantaj sağladığını söyle biliriz.cis8_logŞimdi dilerseniz yeni Comodo Sandbox ‘ın çalışmasını biraz inceleyelim. Ben sizlere örnek olması için internetten indirdiğim Ammy Admin programının exe dosyası olan AA_V3.5 exe dosyasını sistemimde çalıştırıyorum. İlk olarak dikkat ettiğim şey; bu dosyanın kaynağı internet, Windows UAC diyalog kutusuda zaten bunu belirtiyor. Yani Comodo Sandbox ‘da bu dosyanın internet kaynağından geldiğini biliyor.
sandboxuacDaha sonra “Yes” düğmesine basıp işleme devam ettiğimde CIS8 bildirim kutusu ekrana açılıyor.
sandbox1Bu ekranda daha önceki sürümlerden alışkın olduğumuz seçenekler var. Sanal Çalıştır düğmesine tıkladığımızda uygulama kısıtlı bir alan Sandbox içerisinde çalışıyor. Engelleyi seçtiğimizde uygulamanın çalışmasını durdurmuş oluyoruz. Fakat biz bu uygulamamızın Sandbox dışında kalmasını istediğimizden “Sandbox Dışında Çalıştır” düğmesine tıklıyoruz. Daha sonra karşımıza aşağıdaki bildirim ekranı geliyor.
sandbox3Bu ekranda Sınırsız Çalıştır seçip, bu uygulamaya güven kutucuğunu işaretliyoruz. Ve aşağıda gördüğünüz gbi uygulamamız sorunsuz bir şekilde açılmış durumda.
sandbox4Peki bu durumda Sandbox bizim için neler yapıyor. CIS8 ara yüzünden gelişmiş ayarları açtığımızda aşağıdaki ekranda gördüğünüz gibi Sanbox içinde bu uygulamaya dahil bir kural oluşturulmuş durumda, yani daha önce bir uygulamayı davranış engelleyici dışında bırakmak için yaptığımız ayarlar ile uğraşmamıza gerek kalmıyor.sandbox6Yine aynı zamanda CIS8 bizim için bu dosyayı güvenli dosyalara ekliyor. Aşağıda görebilirsiniz.
sandbox7Son olarak Comodo CIS 8 ‘in beta dışındaki asıl sürümünün kısa süre içinde yayınlanacağını umut ediyor heycanla bekliyoruz :)

Comodo ASG Kurulum ve Yapılandırma (Bölüm 1)

Merhaba,
Daha önceki makalemde hatırlarsanız size İstenmeyen Elektronik postalar ve COMODO ASG (Anti Spam Gateway) ürününden bahsetmiştim. Şimdi bu makalemde ise ASG ürünün temel kurulumunu kendi domain adresim olan ahmetceyhan.com üzerinden yapılandırarak anlatmaya çalışacağım. ASG yi kullanmak için içerde bir sunucu barındırmamız gerekmiyor. MX (Mail Exchanger) kayıtları yönlendirmemiz yeterlidir. (MX alan adınızın postalarını kullanıcılarınızın posta hesaplarını barındıran sunuculara yönlendiren, alan adınızla ilişkili DNS ayarlarıdır)

Comodo ASG ‘yi kullanmak için ilk olarak bir hesap açmamız gerekiyor. Comodo firması ASG ürününü test etmemiz için 60 kullanıcı 60 gün demo sağlıyor. Biz şimdi 60 günlük demo hesap oluşturarak Comodo ASG kurulumuna başlayalım.
İlk olarak aşağıdaki web sitesine girip mavi düğmeye tıklıyoruz.

http://www.comodo.com/business-security/email-security/antispam-gateway.php

Asg1

Daha sonra bizi aşağıdaki ekrana yönlendiriyor. Bu ekranda New Comodo User kutucuğunu işaretliyoruz. Ve aşağıdaki gibi bir ekran açılıyor. Bu ekranda girdiğimiz email adresi ve şifresi daha sonra bize lazım olacak olan accounts.comodo.com giriş adresimiz ve aynı zamanda ASG ‘nin admin kullanıcı adı ve giriş şifresi olacaktır.Asg4

Ekrandaki örneğe göre bilgilerimizi doldurup kullanım sözleşmesini kabul ettiğimizi belirten “I have…” ile başlayan kutucuğu işaretleyip Submit düğmesine tıklıyoruz.  Daha sonra bizi aşağıdaki gibi bir ekran karşılıyor. Bu ekranda demo lisansı almak ve kurulumu yapmak için gerekli olan bilgilerin yazdığımız email adresine gönderildiğini belirten bir bildirim yazısı alıyoruz.

Asg5

Şimdi ben ana hesap olarak kendi adresim olan ahmet@ahmet.ceyhan.com belirlemiştim. Benim hosting sayfam vargonen üzerinde olduğu için postamerkezi.com ‘a girip elektronik posta adresimi ve şifremi girerek Comodo’dan bir mail gelip gelmediğini kontrol ediyorum. (Elektronik postalarımı normalde Outlook veya Thunderbird gibi bir posta istemcisi ile de alabilirim, fakat ben web tabanlı kontrolü tercih ediyorum)

Ve aşağıdaki ekrandaki gibi do-not-reply@comodo.com adresinden bana eposta gelmiş.Asg6

Şimdi elektronik postayı açtığımda aşağıdaki bilgilerin olduğu elektronik posta içeriği bizi karşılıyor.

Asg7

Bu bölümde How to get started… yazan bölümden başlayarak neler yapmam gerektiğini adım adım yazmışlar.

Şimdi Step 1’den başlayalım.

Step ‘1 de bana Comodo Antispam Gateway Admin yazısına tıklayarak admin sitesine giriş yapmamı söylüyor. Aynı zamanda step’1 de yine admin hesabı için gereken kullanıcı adı ve demo lisans anahtarımı görüyorum.  (Buradaki kullanıcı adı bizim en başta demo hesap oluştururken verdiğimiz elektronik posta adresi ve şifredir.)

Comodo AntiSpam Gateway yazısına tıkladığımda aşağıdaki web sitesini ve login ekranını açıyor. Bu bölüme daha önce belirttiğim gibi demo hesap oluştururken girdiğim mail adresi ve şifremi girerek login tuşuna basıyorum.

Asg8

Şimdi yine Step 2 ‘de anlatıldığı gibi
Dashboard > Domain > Add düğmesine tıklıyoruz.
Asg10Domain adresimizi aşağıdaki ekranda göründüğü şekilde giriyoruz. Daha sonra Check Routes düğmesine tıkadığımızda Destination Routes ‘da domain adresimizin mevcut mx kaydı geliyor. Bu işlemden sonra Save diyerek kayıt işlemini tamamlıyoruz.
Asg11Ve ekran görüntümüz aşağıdaki gibi olacak.
Asg12Şimdi Step 3 de anlatıldığı gibi;
MX kayıtlarımızı değiştirmemiz gerekiyor. Kullandığınız domain adresinin mx kayıtlarını hosting firmanızın size verdiği panelden değiştirebilirsiniz. Eğer mail sunucu kendi içinizde host ediyorsanız kullandığınız sunucuya göre bu kayıtları değiştirebileceğiniz ara birim yada yönetim panelleri mevcuttur)

Ben kendi web sitemi vargonen üzerinde host ettiğim için kontrol panelini açıp alan adlarından ahmetceyhan.com seçerek Dns yönetimini seçip mevcut MX kaydını görüntülüyorum. Ve mevcut MX kaydını siliyorum.
Asg13Asg14Daha sonra ekle diyerek Step-3 ‘de bildirilen mx kayıtlarını giriyorum. Ve Kaydet diyerek işlemi tamamlıyorum. Şimdi mx kayıtlarımızı Comodo ASG ‘ye yönlendirmiş olduk.Asg16Şimdi yaptığımız işlemleri kontrol etmek ve alt kullanıcıları oluşturmak için tekrar;
https://antispamgateway.comodo.com/admin/login.zul
Sayfasına girip daha önceki belirttiğim gibi admin elektronik posta adresi ve şifremizi giriyoruz.
Daha sonra aşağıdaki gibi karşımıza gelen ekrandan Domains tıklayıp sağ tarafta ismi görünen domain adresimizin üzerine tıklıyoruz.Asg17
Şimdi bizi aşağıdaki gibi bir ekran karşılıyor. Bu ekranda DashBoard > Incoming > Destination Routes adresine giriyoruz. Eğer görüntü aşağıdaki gibi ise her şey yolunda MX yönlendirmemiz çalışıyor demektir.
Asg19Şimdi gelelim kullanıcıları açmaya, benim kendi domainde kullandığım iki adet adresim var. Bu adresler ile ilgili hesapları açmam gerekiyor. Bu hesaplar kullanıcıların kendi spam’a düşen maillerini görebilmelerini beyaz ve siyah liste oluşturma ve benzeri işlemleri yapmalarını sağlıyor.Bu işlemi yapmak için Dashboard > Account Management > Users sekmesine tıkılıyoruz. Açılan ekrandan Users > Add düğmesine tıklıyoruz.
Asg20Daha sonra mevcut elektronik posta hesaplarımız için kullanıcıları aşağıdaki ekranda göründüğü gibi ekliyoruzAsg21
Şimdi ekranda göründüğü gibi mevcut iki kullanıcımızı ekledik.
Asg22Kullanıcılarımızı eklediğimizde aynı zamanda bu elektronik posta adreslerine ASG tarafından hesap açıldığını belirten otomatik bir mail gidiyor.  (Aşağıda Inbox – Gelen Kutusuna düşmüş örnek ekran görüntüsü var)

Asg23Bu maili açtığımızda aşağıdaki örnekteki gibi kullanıcıların ASG ‘de kendi hesaplarını yönetmek için girecekleri web sayfası adresi ve şifre bilgisi var.
Asg24Şimdi login here yazan https://antispamgateway.comodo.com/user/login.zul yazısına tıklıyoruz. Ve aşağıdaki ekran geliyor. Buraya elektronik posta adresimizi ve maildeki şifreyi giriyoruz.

Asg28

Ve kullanıcı Dashboard ekranımız açılmış durumda.Aşağıdaki ekranda Gördüğünüz gibi Spamleri bloklamaya başlamış bile :)

Asg29

Yine spam filtresini test etmek isterseniz  aşağıdaki resimde göründüğü gibi bir mail atarak test edebilirsiniz. Mail içeriğine XJS*C4JDBQADN1.NSBN3*2IDNEN*GTUBE-STANDARD-ANTI-UBE-TEST-EMAIL*C.34X  bu karakterleri yapıştırıp gönderirseniz Antispam filtresini test edebilirsiniz.  Asg30

Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. İkinci makalemizde biraz daha detaylı ayarlarına değineceğim…

 

GeekStein – Uzaktan yardım için yeni bir yol (Bölüm 2)

Merhaba, Daha önceki makalemde size Comodo Uzak Destek ve Yardım platformu olan GeekStein hakkında genel bilgi vermiştim (Bakınız) Bu makalemde ise size GeekStein üzerinden hesap açmayı ve konsolu kurmayı anlatacağım. Öncelikle GeekStein mimarisini tekrar kısaca hatırlatmak isterim. GeekStein yapı olarak üç bölümden oluşuyordu. Bunlar;
GeekSteinMimari

Client Application (İstemci Uygulaması) : Uzak destek verdiğimiz kişiler ile iletişimizi sağlayan arabirim
Desktop Console : (Teknisyen Konsolu) : Teknisyenlerin kullandığı destek ve yönetim arabirimi
Web Administration Console (Web Yönetim Konsolu) : Teknik operasyon yöneticilerinin kullandığı arabirimdir.

Bu kısa hatırlatmadan sonra makalemizde devam edelim. Öncelikle GeekStein kullanmak için ilk adım www.geekstein.com web sitesine giderek bir hesap oluşturmaktır. Aşağıdaki gibi web sitesine girdikten sonra Sign Up düğmesine basarak yeni bir hesap açmamız için gereken işlemleri başlatıyoruz.

geek1
Sign Up tıkladığımızda bizi aşağıdaki ekran karşılıyor. ( Create your free Account)
Bu bölümde GeekStein web sitesine kayıt olmak için kullanacağımız eposta adresini ve GeekStein için belirlediğimiz şifreyi giriyoruz. Yani bu durumda oturum açmak için girdiğimiz eposta adresi kullanıcı adımız belirlediğimiz şifre ise oturum açma parolamız oluyor. (Bu eposta adresi aynı zamanda admin hesabımız olacaktır)
geek2
Daha sonra Sign Up tuşuna bastığımızda aşağıdaki uyarı karşımıza çıkıyor ve hesap oluştururken girdiğimiz eposta kutusuna gelen maildeki doğrulama linkini tıklamamızı istiyor.
geek3
Elektronik posta kutumuzu açtığımızda aşağıdaki gibi bir epostanın geldiğini görüyoruz.
geek4
Sonra bu epostayı açarak eposta hesabını doğrulamamızı isteyen linke tıklıyoruz.
geek5Tebrikler… Daha sonra her şey doğru gittiği için aşağıdaki ekran bizi karşılıyor.
geek6Ve kayıt işlemimizin doğrulandığını bildiriyor. Daha sonra buradaki ekrana az önce hesap oluştururken girdiğimiz eposta adresimizi ve daha önce hesap oluştururken kullandığımız şifremizi girerek Login yazısına tıklıyoruz. Daha sonra bizi aşağıdaki ekran karşılıyor. Bu ekranda işlemin tamamlanması için sadece birkaç adım kaldığını yazıyor. Bu ekranda bizden istenen bilgileri giriyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken iki önemli nokta; Chose an alias ve Costumize your team name kısmıdır.

geek7
Buradaki (Chose an Alias) takma ad bizim karşı tarafa destek verirken görünecek ismimizdir.
Costumize Your Team ise ilk olarak hesabımızla beraber oluşacak destek takımının adıdır. Peki, bu bölüm ne işe yarayacak diye sorabilirsiniz. Örneğin şöyle bir senaryo düşünün şirketiniz içinde farklı destek takımları var. Birisi sadece ofis yazılımlarına destek verirken diğer takım ise işletim sistemleri ile ilgili problemlere destek veriyor olabilir. Yani siz GeekStein içinde farklı destek takımları belirleyerek müşterinizden gelen taleplerini sınıflandırarak ilgili destek takımına yönlendirebilirsiniz. Veya bir destek personeliniz müşterinize ofis yazılımları ile ilgili destek verdikten sonra müşterinizden işletim sistemi desteği ile ilgili bir talep geldiğinde bunu ilgili destek takımına yönlendirebilir. ( Bu bölüme daha ayrıntılı olarak farklı bir makalede değineceğiz)

Ve daha sonra Submit düğmesine basarak devam ediyoruz. Aşağıdaki ekran bizi karşılıyor. (Bu ekran ile beraber hesap oluşturma işlemini tam olarak tamamlamış durumdayız.) Bu ekranda Download düğmesine tıklayarak destek için kullanacağımız konsolu bilgisayarımıza indirme işlemini başlatmış oluyoruz.
geek9

Yükleme işlemi başladıktan sonra aşağıdaki ekran bizi karşılıyor. Bu bölüm aynı zamanda makalemizin başında söylediğimiz Web Yönetim Konsolu ekranıdır.
geek16Şimdi bilgisayarımıza indirdiğimiz konsol kurulum dosyasını çalıştırıyoruz. Ve aşağıdaki ekran bizi karşılıyor.

geek19Konsol kurulumuna başlamış durumdayız. Next düğmesine basarak devam ediyoruz. Daha sonra karşımıza gelen ekrandan Lisans Sözleşmesini kabul ettiğimiz belirten kutucuğu işaretleyerek yine Next düğmesine basıp devam ediyoruz.geek20

 Bu işlemden sonnra karşımıza gelen ekranda Install düğmesine tıklayarak kurulumu devam ettiriyoruz.geek21 Şimdi ise gerekli dosyalar sistemimize kopyalanmaya başlıyor. Bu işlem bitene kadar bekliyoruz.geek22Ve yükleme işlemi bittikden sonra aşağıdaki bitiş ekranı bizi karşılıyor. Finish düğmesine basarak yükleme işleminini tamamlamış oluyoruz.geek23Artık GeekStein kısayolu masa üstümüzde yerini aldı :) GeekSteinShortCutŞimdi GeekStein Console simgesine çift tıklayarak GeekSteein Teknisyen Yönetimi konsolunu açıyoruz. Aşağıdaki ekran bizi karşılıyor. Bu ekranda en başta hesap oluşturken kullandığımız kullanıcı adı ve şifreyi giriyoruz ve Sign In düğmesine basarak devam ediyoruz.geek24İşleme devam ettikden sonra GeekStein Konsol yüklenmeya başlıyor ve sırasıyla aşağıdaki ekranlar ile karşılaşıyoruz. (Not : Eğer bu ekranda Unable to Sign, Invalid Credentials uyarısı alırsanız muhtemelen mevcut bir konsolda oturum açmaya çalışıyor olabilirsiniz. Yani konsolu mutlaka kendi hesabınıza bağlı olarak indirdiğiniz dosyadan kurmanız gerekmektedir.)geek26

geek27

Ve mutlu son… GeekStein konsolumuz kullanıma hazır….

GeekSteinConsole

Şimdilik bu kadar, diğer bölümde Konsol kullanımı ve Web yönetim arabirimine değineceğiz. Görüşmek dileğiyle…

Comodo SecureBox : Uç Nokta güvenliğinde yeni bir yaklaşım.

SecureBoxLogo1Comodo geçtiğimiz çarşamba günü şirketler ve kuruluşlar için uç nokta bilgisayarlar üzerinde çalışan önemli uygulamaların korunmasına yardımcı olmak için tasarlanmış yeni bir çözümü olan SecureBox ürünün duyurdu.

Bu yeni çözüm özellikle satış noktası (Point of Sales), ATM,  Finansal İşlemlerin yapıldığı ve benzeri diğer uç noktalar üzerinde çalışan kritik uygulamalar için özel bir koruma katmanı sağlıyor.

SecureBox mimarisi özellikle tuş dinleyiciler (key logger), Veri Sızması (data exfiltration), Aradaki Adam Saldırısı (man in the middle attack, araya girerek trafiği dinleme), Tarayıcıdaki Adam (man in the browser, browser üzerine zararlı bir eklenti yükleyerek yapılan saldırı çeşididir) ve benzeri saldırılara karşı özel bir koruma sağlıyor.

SecureBox diğer uç nokta güvenlik çözümlerinin aksine tüm uygulamaları korumak için değil yalnızca seçilen uygulamaların güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak için tasarlanmamıştır.

SecureBox çalıştığı uç noktanın güvenilir olmadığını ve tehdit altında olduğunu varsayarak istemciler üzerinde çalışan ve daha önce güvenilir olarak seçilmiş uygulamaların istemciler ile web sunucu arasında güvenli bir tünel üzerinden iletişim kurarak korunmasını sağlar.

Comodo’nun söylediğine göre klasik güvenlik çözümlerinin aksine bilinmeyen uygulamaların sandbox içerisinde değil de sadece güvenilen uygulamaların Securebox içerisinde çalıştırılmasına izin verir. Bu yapıyı daha anlaşılır anlatmak gerekirse;

  •  SecureBox – Containerization (Kale)
  •  Sandbox – Containment (Hapishane) olarak düşünebiliriz.

castle

( Bir kale mimari olarak içerdikleri güven altında tutarken aynı zamanda dışardan içeriye gelecek tehditlere karşı koruma sağlar. Yani tehdit ve saldırı altında içerdiklerin güven altında kalmasını sağlar.)

SecureBox içinde bir uygulamayı çalıştırmadan önce, hızlı bir bulut tabanlı tarama yaparak olası kötü amaçlı bir yazılımı cihaz üzerinde nörtralize eder.

SecureBox tuş dinleyiciler (key logger) gibi zararlılara karşı kullanıcıları korumak amacıyla windows giriş sistemini atlar ve tuş vuruşlarını yakalamak ve uygulamaya göndermeden önce bilgileri şifrelemek için sanal klavye teknolojisini kullanır.

Uzak masa üstü erişiminde bir saldırı algıladığında uyarı mesajları ile beraber izole bir masa üstü ekranı görüntüleyerek agnostic ekran yakalama teknolojisi ile ekranın görüntüsünün çekilmesini (capture) engeller.

Yine hackerlerin kişisel verileri çalmak için kullandığı hafıza kazıma (Memory-scraping) önleme teknolojisi ile güvenilir uygulamalar dışındaki programların belleğe erişmesini yasaklayarak önler.

Kötü amaçlı SSL bağlantıları ve SSL trafik dinleme (sniffing) girişimlerini şirketin güvenilen kök sertifika listesine bakarak sertifikaları karşılaştırılarak tespit edilir.

SecureBox özellikle bilgi işlem denetiminin dışındaki üçüncü parti uç noktaların güvenliğini sağlamak isteyen kuruluşlar için çok uygun bir çözümdür.

Daha detaylı bilgi için : http://securebox.comodo.com/

Comodo Wallpaper :)

Uğur arkadaşımızın hazırladığı Comodo Wallpaperları sizinle paylaşmak istedim..
Tam boyutlarını görmek ve indirmek için aşağıdaki küçük resimlerin üzerine tıklayın.
ComodoWp4ComodoWp3ComodoWp2ComodoWp1